Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(2)
Dunn Judy (1939- )
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Radwan Beata
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Agatston Patricia W
(1)
Barańska Monika
(1)
Begley Sharon (1956- )
(1)
Berndt Christina (1969- )
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białecka-|Pikul Marta
(1)
Boss Pauline
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Cierpisz Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Davidson Richard J
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Dawson Peg
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Guare Richard
(1)
Kowalski Robin M. (1964- )
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Limber Sue
(1)
McPartland James
(1)
Moore Debra
(1)
Ogden Jane (1966- )
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Rolls G. W. P
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sroufe L. Alan
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Turopolski Witold
(1)
Wicher Adam
(1)
Zysk Veronica
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób z demencją
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(4)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dzieci
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dziecko
(2)
Odżywianie
(2)
Osobowość
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Badania naukowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Internet
(1)
Kompulsywne objadanie się
(1)
Metodologia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Otyłość
(1)
Otępienie
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Stres
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Na publicznym forum internetu, na którym wszystkie chwyty są dozwolone, wielu z nas tworzy swoje alternatywne Ja - bardziej asertywne, bardziej kompetentne, seksowniejsze, śmielsze. Opierając się na swoim doświadczeniu klinicznym, zdobytym na Uniwersytecie Stanforda, Elias Aboujaoude szczegółowo opisuje nieodwracalne szkody, jakie naszemu Ja off-line wyrządza nasze wirtualne alter ego, czyli "e-osobowość". W Wirtualnej osobowości naszych czasów Aboujaoude pokazuje, że e-osobowość może być zarówno urzekająca, jak i autodestrukcyjna. Analizuje różnorodne przypadki , zastanawiając się nad subtelnymi zmianami, jakie zachodzą w zachowaniu niemal każdego internauty. Internet oddziałuje na wszystkie aspekty codziennego życia, zanika granica między tym, co wirtualne, a tym, co realne, a w jej miejscu powstaje próżnia z niepewnymi regułami i prawie całkowitym brakiem ograniczeń oraz wyobcowany stan istnienia, który Aboujaoude nazywa "wirtualizmem". Ta książka to niezwykły portret naszej współczesnej kondycji zarówno on-line, jak i off-line. Wypełniony wnikliwymi spostrzeżeniami psychologicznymi i analizą socjologiczną, wzywa nas do starannego zbadania medium, które sprawia, że unikamy zadumy, rozpraszamy się i mamy obsesję na punkcie gratyfikacji.
1. E-osobowość * 2. Urojenia wielkościowe * 3. Narcyzm * 4. Zwykła codzienna niegodziwość * 5. Impulsywność * 6. Infantylna regresja i tyrania emotikonu * 7. Rekalibracja miłości i seksu * 8. Złudzenie wiedzy * 9. Uzależnienie od internetu * 10. Koniec prywatności * 11. Zatrzymywanie czasu, przechowywanie wspomnień * 12. Wirtualizm, czyli sztuka bycia bardziej rzeczywistym niż się jest w rzeczywistości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliogr. s. 185-198. Indeks.
Życie w XXI wieku nie jest łatwe. Pragnienie dobrobytu sprawia, że większość ludzi odczuwa nieustanną presję. Dążymy do sukcesu nie tylko w życiu zawodowym, ale również w prywatnym i usiłujemy dostosować się do wymagań nowoczesnego świata. Dobrze byłoby więc mieć mocną psychikę, zdolność działania ze spokojem i pewnością siebie.Psychologowie od dawna wierzą w tajemniczą siłę, dzięki której podnosimy się po porażce, patrzymy z optymizmem w przyszłość i odpieramy krytykę. Christina Berndt pokazuje, w jaki sposób wzmacniać psychikę, jak pokonywać życiowe kryzysy i radzić sobie ze stresem. Tym, którym siły zwanej rezyliencją brakuje, udziela praktycznych rad. Bo chociaż fundamenty pod rezyliencję kładzie się już we wczesnym dzieciństwie, można je utwardzać także później, stosując odpowiednie strategie.Wyczerpująca i przekonująca ... To poradnik domowego życia.kultur-punkt.chFascynujący podręcznik, który zachęca do tego, by zacząć myśleć o własnej higienie psychicznej.Tina Groll, Der TagesspiegelChristina Berndt studiowała biochemię na Uniwerystecie Witten/Herdecke w Hanowerze. Jako dziennikarka naukowa pisała artykuły medyczne i badawcze do Der Spiegel, Deutsche Presseagentur, Suddeutsche Rundfunk i Suddeutsche Zeitung. W 2006 roku otrzymała nagrodę European Science Writers Junior Award. Odkryła manipulacje ludzkimi organami, co przyniosło jej renomowaną nagrodę Wachtepreis. W 2013 roku została nominowana do nagrody Henri Nanne w kategorii "Investigation". Zajęła 3 miejsce na liście dziennikarzy naukowych 2013 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia strony 182-184. Indeks.
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto cierpi razem ze swoim bliskim dotkniętym demencją. Książka jest pełna mądrości naukowca i ciepła terapeuty rodzinnego.Dr Vern L. Bengtson, były prezes Amerykańskiego Towarzystwa GerontologicznegoTa książka wyraża uczucia i przeżycia opiekunów. Za ich sprawą osoby opiekujące się chorymi z demencją zyskują "przestrzeń" do wyrażania wielu swoich emocji.Dr Peggye Dilworth-Anderson, Department of Health Policy and Management,University of North Carolina-Chapel HillZnakomity i bardzo potrzebny poradnik przedstawiający sprawdzone strategie radzenia sobie z przewlekłym stresem i żalem. Pauline Boss wskazuje, jak zachować odporność podczas sprawowania opieki nad osobą cierpiącą na demencję. Niesie otuchę ludziom doznającym "niejednoznacznej straty", kiedy chory jest obecny fizycznie, ale nieobecny psychicznie. Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy zajmują się osobami z demencją: opiekunów, członków rodzin, przyjaciół, sąsiadów, a także i specjalistów. Opracowanie napisane zrozumiałym, przystępnym językiem jest oparte na solidnych badaniach i licznych doświadczeniach zdobytych w trakcie pracy klinicznej.Pauline Boss jest emerytowanym profesorem Wydziału Socjologii Rodziny na Uniwersytecie Minnesota, członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Amerykańskiego Towarzystwa ds. Terapii Małżeńskiej i Rodzinnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tytuł oryginału: The emotional life of your brain : how its unique patterns affect the way you think, feel, and live - and how you can change them.
Indeks.
Dlaczego w obliczu porażki niektórzy ludzie niezwykle szybko odzyskują równowagę, a inni pogrążają się w rozpaczy? Dlaczego niektórzy są tak bardzo wyczuleni na otoczenie jakby mieli zdolności parapsychologiczne, podczas gdy inni popełniają gafę za gafą? Dlaczego pewni ludzie mają zawsze dobry nastrój, a inni są ciągle przygnębieni? Odpowiedzi na te pytania możemy znaleźć w niniejszej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22303 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [366]-373. Indeks.
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. "Zdolne, ale rozkojarzone" dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych "umiejętności wykonawczych" - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Wprowadzenie * CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE * 1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? * 2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka * 3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze * 4. Dopasowanie zadania do dziecka * CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI * 5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka * 6. Jak modyfikować otoczenie * 7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych * 8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych * CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 9. Ogólny plan działania * 10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności * 11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji * 12. Jak poprawić pamięć roboczą * 13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną * 14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi * 15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań * 16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów * 17. Jak poprawić organizację * 18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem * 19. Jak pobudzać elastyczność * 20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu * 21. Jak kształtować umiejętność metapoznania * 22. Gdy twoje działania nie wystarczą * 23. Współpraca ze szkołą * 23. Co przez tobą? * Pomoce dydaktyczne * O autorach * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18832, 16221 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tyt. oryg.: "Children`s friendships : the beginnings of intimacy" 2004.
Bibliogr. s. 176-192. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51003 (1 egz.)
Kaucja: 28,46 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tyt. oryg.: "Children`s friendships : the beginnings of intimacy" 2004.
Bibliogr. s. 176-192. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Poznaj wyniki przełomowego badania nad rozwojem osoby.Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat. Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą.Niniejsza książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.Dzięki książce:Ľ poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby;Ľ dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się onaw poszczególnych okresach życia;Ľ poznasz rozwojowy model zaburzeń."Jest to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w istotny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami"."Bulletin of the Menninger Clinic""Wspaniały opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości, ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest"."Journal of Child Psychology and Psychiatry""Jeśli chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka"."Journal of Child and Family Studies"L. Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników IrvingB. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokonać objadanie się / Christopher G. Fairburn ; przekład Beata Radwan. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2014. - 254, [1] strona : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Psychologia)
Bibliografia strony [245]-250. Indeks.
Jeśli ktoś ma problem z kontrolą nad jedzeniem, ta książka jest właśnie dla niego - bez względu na wiek, płeć czy wagę. Wybitny międzynarodowy autorytet, Christopher G. Fairburn, przedstawia tutaj wszelkie informacje konieczne do zrozumienia napadowego objadania się oraz uzyskania nad nim kontroli. Jego naukowy program samopomocy został sprawdzony w wielu badaniach klinicznych i uznany za główną formę leczenia problemów z napadowym objadaniem się. Znajdziemy tutaj szczegółowe opracowanie kwestii związanych z obrazem ciała oraz wzmocnionych strategii osiągania - i utrzymywania - odmiennego stosunku do jedzenia i własnego ciała. W części pierwszej, posługując się obrazowymi przykładami, autor w jasny sposób wyjaśnia kto ulega napadom objadania się i dlaczego, jaka jest różnica między napadowym objadaniem się a zwykłym przejadaniem się, czy napadowe objadanie się jest uzależnieniem, jakie są emocjonalne i fizyczne skutki napadowego objadania się oraz jakie terapie okazały się skuteczne. Część druga zawiera szczegółowe objaśnienie zastosowania programu Fairburna, zarówno we współpracy z terapeutą, jak i samodzielnie. Można tam znaleźć praktyczne narzędzia i rady, które pomogą dostosować do własnych potrzeb program prowadzący do przezwyciężenia pokusy objadania się, uzyskania kontroli nad tym, co i kiedy się je, uwolnienia się od rygorystycznej diety i innych zwyczajów, które mogą się przyczyniać do napadów objadania się, wprowadzenia stałych, zdrowych wzorców odżywiania, a także poprawy obrazu własnego ciała i ograniczenia ryzyka nawrotu zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia strony 211-225. Indeksy.
Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży zawiera doskonałe porady dla rodziców, uczniów i nauczycieli na temat tego, jak sobie radzić z mniej lub bardziej poważnymi incydentami cyberprzemocy oraz jak zapobiegać pojawieniu się takich problemów. To bardzo cenne wsparcie w walce z tym stosunkowo nowym problemem.Dan Olweus, Uniwersytet w Bergen, NorwegiaAutorki przeanalizowały ostatnie odkrycia naukowe w tej dziedzinie, wykorzystując także badania przeprowadzone wśród ponad 3500 uczniów szkół gimnazjalnych, internetowe projekty badawcze, doświadczenia z wykorzystaniem portali społecznościowych oraz dane pochodzące z wywiadów grupowych z ofiarami cyberprzemocy, osobami ją stosującymi i ich rodzicami.Książka stanowi opis najlepszych technik prewencyjnych i strategii pozwalających skutecznie walczyć z przemocą szkolną prowadzoną kanałami elektronicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20357, 15933 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad. to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów."Lektura obowiązkowa dla tych, którzy kochają dzieci z autyzmem, żyją z nimi lub pracują. Porady autorek są profesjonalne i dają nadzieję. Co jednak najważniejsze - oferują konkretne rozwiązania problemów. Ten podręcznik zawiera pomysły, sugestie, informacje o źródłach wiedzy oraz ogromną dawkę inspiracji i wsparcia".Jennifer McCammon, wydawca, "Portland Family Magazine""Zaskoczyła mnie liczba i jakość pomysłów, polecam rodzicom czytanie i wykorzystywanie porad w praktyce. Sam wiele się nauczyłem!"Tony Attwood, autor książki Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia)
Na okładce: nowe wydanie.
Indeks.
Mądra i świetnie napisana książka. Jej autorka, matka autystycznego Bryce`a, stara się wyrazić myśli i pragnienia mówiąc głosem osób z autyzmem. I dobrze jej to wychodzi. Czytelnik nie znajdzie w książce opisu aktualnych teorii naukowych wyjaśniających czym jest autyzm, ani przeglądu badań. Znajdzie natomiast opis konkretnych trudności osób z autyzmem, próby ich wyjaśnienia oraz pomysły jak sobie z nimi radzić w codziennym życiu. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja pisana prostym językiem, ale jednocześnie z pasją, która wyjaśnia nie tylko problemy związane z komunikowaniem się dzieci z autyzmem, ale dość szczegółowo opisuje ich problemy sensoryczne oraz somatyczne (m.in. związane z alergiami, zaburzeniami trawienia, dolegliwościami bólowymi), tłumaczy skąd się biorą tzw. trudne zachowania dziecka. Wielką zaletą książki jest traktowanie dzieci z autyzmem jako całych osób a nie zespołu objawów. Autorka potrafi to uzasadnić, wskazać konkretne korzyści z takiego sposobu myślenia. I jeszcze jedno. Książka jest przesycona pozytywnym myśleniem. Dodaje wiary i zachęca do działania. Jest to książka dla każdego, kto zetknął się z autyzmem lub chciałby się o nim czegoś dowiedzieć. Jestem przekonana, że z jej lektury wiele wyniosą zarówno rodzice, nauczyciele, terapeuci, lekarze, ale także osoby znające problem autyzmu jedynie z filmów. Wierzę, że ta książka przyczyni się do zmiany wizerunku dziecka z autyzmem - że zamieni tego w sobie dziwaka, na człowieka z wielkim potencjałem, którego właśnie my możemy mu pomóc odkryć i zrealizować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tyt. oryg.: "The psychology of eating : from healthy to disordered behavior" 2010.
Bibliogr. s. 293-348. Indeksy.
Napisana żywym i przystępnym językiem książka Psychologia odżywiania się. Od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych, pozwala lepiej zrozumieć, dlaczego jemy to, co jemy, oraz stanowi bezcenne źródło informacji zarówno dla laików, jak i specjalistów pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat zachowań związanych z jedzeniem.Książka zawiera szczegółowe omówienie najnowszych badań dotyczących tej rozległej dziedziny. Chociaż w analizie różnych zachowań związanych z jedzeniem autorka nawiązuje do socjologii, psychiatrii i innych pokrewnych dyscyplin, kładzie ona nacisk przede wszystkim na psychologię odżywiania się ujmowaną z punktu widzenia społecznego, zdrowotnego i klinicznego. Zostały tu poruszone takie tematy, jak istota zdrowego odżywiania się, sposób dokonywania wyborów dotyczących jedzenia, stosowanie diet czy kwestia niezadowolenia z ciała, a także przyczyny otyłości, bulimii i anoreksji oraz metody ich leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliogr. s. 285-305. Indeks.
Spośród licznych publikacji na temat autyzmu ta jest jedną z niewielu, które polecam rodzicom od razu po zdiagnozowaniu zaburzeń u ich dzieci. Dr Tony Charman, Instytut Psychiatrii, King’s College, Londyn "Czytelnicy znajdą tu ciekawe przykłady i rozwiązania podstawowych problemów. Większość książek o zespole Aspergera i autyzmie osób wysokofunkcjonujących dotyczy jedynie wczesnej terapii i podstawowych umiejętności, ta natomiast oferuje pomoc także starszym dzieciom i dorosłym, co jest niezwykle cenne". Library Journal Książka jest niezbędnym przewodnikiem dla rodziców, którzy poszukują informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu u dzieci wysokofunkcjonujących. Wybitni eksperci w dziedzinie badań nad autyzmem pokazują w nim, jak sobie radzić z niezwykłą niepełnosprawnością dziecka i jak wykorzystywać jego zdolności. Prawdziwe historie i anegdoty z życia uczą, jak pomóc dzieciom swobodniej porozumiewać się z rówieśnikami, opanować zasady poprawnego zachowania i odnosić sukcesy w szkole. Publikacja wyjaśnia także, na jakiej podstawie diagnozuje się ASD i które rodzaje terapii oraz wsparcia edukacyjnego są naprawdę skuteczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Czy słyszeliście o mężczyźnie, który miał obsesję na punkcie damskich torebek? O człowieku, który żył z dziurą w głowie? O chłopcu, którego rodzice wychowywali jako dziewczynkę?Począwszy od historii kobiety o wielu osobowościach po opowieść o mężczyźnie pozbawionym mózgu niniejszy zbiór najciekawszych przypadków w psychologii daje nam niezwykły wgląd w tajniki umysłu. Czytelnik trzyma w ręku fascynującą kolekcję typów ludzkich. Niektóre przypadki są powszechnie znane i odbiły się szerokim echem na praktyce klinicznej. O innych słyszeli nieliczni.Najciekawsze przypadki w psychologii to książka dla tych, których ciekawią mniej typowe aspekty życia ludzkiego. Nie wymaga przygotowania ani wykształcenia psychologicznego, wystarczy otwarty i chłonny umysł. Zachwyt zmiesza się z niedowierzaniem.Geoff Rolls wykłada psychologię w Peter Symonds’ College, w Winchester w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł oryginału: The Loving Push.
Bibliografia, netografia na stronach [233]-238.
Zapewnij dziecku ze spektrum autyzmu bezpieczny start w dorosłość.
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie.
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.04.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18734 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej